Salone del Mobile chystá velkolepý návrat

Po půstu, který trvá více než dva roky, by se příznivci designu měli během první zářijové dekády setkat na interiérovém veletrhu Salone del Mobile v Miláně, nejprestižnější akci svého druhu.

Letošní ročník slavného veletrhu by měl být v mnoha ohledech výjimečný. Vedle nejlákavější výstavy nábytku Salone del Mobile se představí výrobci kuchyní a svítidel i na samostatných výstavách EuroCucina a Euroluce. Tradičně se uskuteční expozice kancelářského nábytku Workplace a koupelen Internazionale del Bagno, pro mladé designéry bude připravena platforma nazvaná S Project a Salone Internazionale del Complemento d’Arredo nabídne přehlídku bytových doplňků.

První konkrétní plány představili organizátoři v červnu v milánském Palazzo dell’Arte. Nadšení a optimismus byly patrné již od prvních kroků po majestátním schodišti spojujícím jižní křídlo paláce s parkem, kde se organizátoři veletrhu s představiteli vlády a pořadatelského města sešli se zástupci médií. V zásadě všichni doufají, že Salone del Mobile, který se za příznivých epidemiologických podmínek uskuteční od 5. do 10. září 2021, nastartuje Milán a znovu potvrdí vedoucí úlohu tohoto veletrhu ve světovém designu.

Supersalone, jak organizátoři 69. ročník Salone del Mobile nazývají, podle jejich slov mění koncept samotného veletrhu. Nabídne možnosti setkávání, vzájemného ovlivňování a fúzí při plném respektování zdravotních předpisů týkajících se opatření proti šíření koronaviru. Architektonické ztvárnění výstavního prostoru, který nabízí čtyřiadvacet hal rozmístěných ve dvou výškových úrovních, se ujalo studio Stefano Boeri Interiors, proslulé bohatými zkušenostmi v oblasti designu a výstavnictví. Boeri ve spolupráci s pěti architekty vzal tuto zakázku jako výzvu s puncem dobrodružství. Výstavní prostor Supersalone podle jeho slov nebude sestávat ze stánků, ale z paralelních řad interiérových řešení podle jednotlivých firem, vlastní příběh a identita značek budou prezentovány na dělících stěnách, kde bude také vyznačen itinerář, jenž umožní plynulý pohyb návštěvníků. Supersalone zároveň chystá pódia pro diskusi s designéry i relaxační oázy, které poskytnou zážitky z jídla a doprovodných hudebních akcí. Výstaviště Rho se nově zazelená pod taktovkou speciální firmy Forestami. Stručně řečeno, chystá se kulturní zážitek, který napíše nový příběh světového designu.

Na Salone del Mobile je pro začátečníka snadné se ztratit. Podle nových informací, kdy se zcela mění koncept prezentace jednotlivých značek, bude mít zpočátku problémy s orientací i ostřílený návštěvník veletrhu. Vítaným pomocníkem se proto stane průvodce s jejich  abecedně řazeným seznamem doplněným odkazem na pavilon, kde se prezentují. Jen pro představu: Na posledním ročníku v roce 2019 se na výstavišti Rho představilo více než 2 350 vystavujících firem a návštěvnost přesáhla 370 000 lidí.

Pokud byste měli navštívit jen jeden výstavní celek, najděte si v průvodci expozici Design Holding – spojení značek Arclinea, B&B Italia, Maxalto, Azucena, Flos a Louis Poulsen. Společnost Arclinea předvádí kuchyně v přirozeně synergickém dialogu s nábytkem B&B Italia, Maxalto a Azucena v příjemném prosvětleném showroomu. Prostor, evokující obytné místnosti, zvýrazňují prestižně řešená osvětlení od Flos a Louis Poulsen. Ukázky z dánské Kodaně, kde Design Holding v současnosti představuje své novinky, jsou jen malou ochutnávkou a předzvěstí velké designové show v Miláně.

 

Alena Kodlová

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *